Henkilöstö

Liisa Neitiniemi Hammaslääkäri Liisa Neitiniemi

Pauliina Pirhonen  Hammaslääkäri Pauliina Pirhonen

Sven Holmlund  Hammaslääkäri Sven Holmlund

Hammaslääkärit Tuula Samaletdin, Krs. 5 (iltavastaanotto sovittaessa)

Suuhygienisti Monika Uusitalo

Hammashoitaja Anne Mörsky

Hammashoitaja Tiina Takala

Hammashoitaja Sofia Svensson

Hammashoitaja Ida Paavola

Vastaanottosihteeri Cilla Källström Knutar

Palvelut

Perushammashoito

Vuosittaiset tarkastuskäynnit hammaslääkärillä takaavat terveen ja kauniin hymyn.

Muita perushammashoitopalveluja ovat:

• paikkaushoito yhdistelmämuovilla ja keraamipaikoin
  • juurihoito
  • hampaiden poisto
  • purennan hoito
  • kiinnitys- ja tukikudoskadon hoito

Hammastarkastuksen yhteydessä hampaista voidaan ottaa myös digitaaliröntgenkuvia, jotka paljastavat pienimmätkin muutokset, jolloin tarvittaviin hoitotoimenpiteisiin voidaan ryhtyä ajoissa. Kaikki hoitotoimenpiteet voidaan tehdä myös täysin kivuttomasti paikallispuudutuksessa.

Viikot ja kuukaudet kuluvat nopeasti ja usein hammaslääkäriajan varaaminen unohtuu. Halutessasi me muistutamme sinua kirjeitse, sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse, kun on taas aika tulla vastaanotolle. Voit varata ajan myös suoraan internetistä.

Tervetuloa ystävällisten ammattilaisten hoitoon!

Särky

Säryt ja akuutit hoidontarpeet hoidamme mahdollisimman nopeasti ja joustavasti. Vastaanotollamme on käytössä uusin teknologia esim. panoraamaröntgenlaite kokoleukakuvauksiin, jolla saadaan samaan kuvaan koko hampaisto leukanivelet mukaan lukien.

Paikkaus- ja juurenhoidon erikoispalvelut sisältävät vaikeammat paikkaus- ja juurenhoidot, joilla useimmiten hammas voidaan vielä pelastaa.

Hammaskirurgia

Suukirurgiset hoidot pitävät sisällään vaikeat hampaiden poistot, viisaudenhammasleikkaukset ja implanttien eli keinojuurien asennusleikkaukset. Joskus myös pahasti lohjenneen hampaan juuret voidaan joutua poistamaan leikkauksella.

Hammaskirurgiset toimenpiteet tehdään aina paikallispuudutuksessa, jolloin asiakas ei tunne kipua.

Ennen hammaskirurgisia toimenpiteitä hampaat ja leukaluut tutkitaan tarkasti hoidon kannalta tarpeellisien röntgenkuvien avulla.

Iensairauksien hoito

Ienverenvuoto esimerkiksi hampaiden harjauksen yhteydessä on ientulehduksen merkki. Myös pahanhajuisen hengityksen syynä on usein ikenen alle keräytyneen hammaskiven aiheuttama ientulehdus.

Iensairauksien perushoidosta ja ylläpitokäynneistä vastaa hammaslääkäri.  Hänellä on käytössään alan viimeisin tietotaito ja tekniikkaa olevat laitteet hammaskiven ja värjäytymien poistoon. Puhdistus voidaan tehdä tarvittaessa myös paikallispuudutuksessa tai puudutusgeeliä apuna käyttäen.

Pitkälle edenneen ientulehduksen ja ns. parodontiitin (kiinnityskudoksia tuhoava sairaus) hoitoon voidaan tarvita myös ienleikkauksia, jotka suorittaa iensairauksien hoitoon erikoistunut hammaslääkäri. Kaikkien iensairauksien yhteydessä oman kotihoidon merkitystä ei voida koskaan liikaa korostaa, päinvastoin. Hammaslääkärisi neuvoo ja auttaa kaikissa suun ja hampaiden kotihoitoon liittyvissä asioissa, niin hammaslangan käytössä kuin oikeanlaisen hammastahnan valinnassa.

Hammashoidon diagnostiikassa röntgenkuvat ovat erittäin tärkeitä. Hampaiden juurissa ja vanhojen paikkojen alla saattaa piillä täysin oireettomia, mutta hoitoa vaativia ongelmakohtia. Kurtenian Hammaslääkäreillä on käytössään nykyaikaiset digitaaliset hammasröntgenlaitteet, joilla saadaan erittäin tarkkoja ja luotettavia kuvia hyvin pienin sädeannoksin.

Muutaman vuoden välein hampaista ja leukaluista on hyvä ottaa myös laajempi, koko alakasvot kattava röntgenkuva eli ortopantomografia.  Ortopantomografia  tehdään Kurtenian Hammaslääkäreiden omissa tiloissa digitaalisella panoraamakuvauslaitteella ja sädeannokset pysyvät hyvin pieninä.

Esteettinen hammashoito

Esteettisessä hammashoidossa valkaistaan hampaita ja tehdään kruunuja sekä asennetaan hampaiden ulkopinnan peittäviä laminaatteja.

Huuliherpeksestä eroon laserilla

Vastaanotollamme on käytössä Kavo Key Laser -laite, jolla hoidettaessa huuliherpes ei enää uusiudu hoidetulle alueelle.

Huulessa oleva alue voidaan laseroida muutamassa minuutissa yleensä ilman puudutusta. Lasersäde nostaa vaurioituneen ihon pinnan lämpötilan niin korkeaksi, että virusproteiinit tuhoutuvat. Lämmön nousua tapahtuu muutaman tuhannesosamillimetrin paksuisella alueella. Herpes paranee hoidon jälkeen muutamassa päivässä kokonaan eikä hoidetulle alueelle tule uudelleen herpestä.

Lasermenetelmää voidaan käyttää suun alueella ja suun ulkopuolisilla alueilla samalla tavalla.

Kysy lisää! Soita 06-3129321

Kotihoito

Jokapäiväinen suun ja hampaiden hoito on osa jokaisen perusterveydenhuoltoa - vauvasta vaariin.

Huonon suuhygienian on todettu olevan yksi riskitekijöistä yleisimmille sairauksille. Säännöllinen harjaus ja kunnon välineet ovat siis edullinen ja kannattava sijoitus omaan terveyteen.

Suunhoito kotikonstein on helppoa ja saatavana on jokaiselle sopivia tuotteita.

Tarkistus säännöllisin hoitovälein
Käynti hammashoidon ammattilaisella säännöllisesti yksilöllisin hoitovälein helpottaa kotona tapahtuvaa perushoitoa sekä auttaa olennaisesti ennakoimaan reikiintymisen tai muut suussa tapahtuvat muutokset.

Hammashoidon ammattilaisilla on käytössään uusimmat hoitomenetelmät, hoitotuotteet ja teknologia. Heiltä saat tietoa ja apua mm. korjaushoitoon, pehmytkudos- ja purentaongelmiin sekä muihin suun hoitoasioihin ja parhaat ohjeet kotihoitoon.

.

Ei enää hammaslääkäripelkoa
Nykyiset hoitomenetelmät ja -välineet ovat hellävaraisia, säästävät hammasta ja pehmytkudosta mahdollisimman paljon ja lopputulos on esteettinen ja kestävä.

Lisätietoja hammashoidosta ja suun terveydestä löytyy Suomen Hammaslääkäriliiton kotisivuilta.

Selkovideo hampaiden harjaamisesta ilmestynyt

Selkokielinen Harjaa hampaat näin -3D-animaatio näyttää, kuinka hampaat harjataan hammasharjalla tai sähköhammasharjalla. Lisäksi neuvotaan hammasvälien puhdistaminen hammaslangalla ja hammasväliharjalla.

Lasten fluorihammastahnan käyttöön muutoksia

Hammaslääkärit ovat tiukentaneet lasten fluorihammastahnan käytön Käypä hoito-suositustaan. 2,5-vuotiaille lapsille suositellaan fluoripitoisuudeltaan vahvempaa hammastahnaa kuin aikaisemmin. Jo alle kolmivuotiaiden lasten pitäisi pestä hampaansa kahdesti päivässä ja käyttää toisella kerralla fluorihammastahnaa.

Suositukset ovat seuraavanlaiset:
  • alle 3 -vuotiaille hyvin pieni sipaisu 1 000-1 100 ppm:ää (milligrammaa kilossa)
  • 3-5 vuotiaille pikkusormen kynnnen kokoista nakaretta 1 000-1 100 ppm:ää fluoridia sisältävää hammastahnaa kahdesti päivässä.
  • 6 vuotta täyttäneille suositellaan jo aikuisten hammastahnaa 1 450 ppm:ää

Fluoridista voi lapselle olla haittaa, jos sille altistuu liiaksi. Jos lapsi nielee suuria määriä fluoria, hänen hampaisiinsa voi tulla valkoisia laikkuja. Siitä ei kuitenkaan ole varaa lapselle, vaan kyseessä on ainoastaan kosmeettinen haitta.

Suosituksissa tähdennetään, että hampaiden pesu on erityisen tärkeää siinä vaiheessa kun lapsen maitohampaat puhkeavat noin 2,5 vuoden iässä. (Käypä hoito -työryhmä DUODECIM)

Suositukset PDF -lomakkeella

Ajanvaraus

Voit varata ajan hammaslääkärille tästä tai soittaa numeroon 06-312 9321

Alakategoriat

• Extensions

The Joomla! content management system lets you create webpages of various types using extensions. There are 5 basic types of extensions: components, modules, templates, languages, and plugins. Your website includes the extensions you need to create a basic website in English, but thousands of additional extensions of all types are available. The Joomla! Extensions Directory is the largest directory of Joomla extensions.